Heb je vragen over je factuur?

Een factuur is op zich simpel genoeg. Maar misschien heb je er toch vragen over.

Antwoorden op de meest gestelde vragen vind je op deze pagina.

Kom je er toch niet helemaal uit? Start een chat of maak een ticket aan via je klantenpagina.

Veelgestelde vragen

We sturen je een factuur, omdat je een bestelling hebt geplaatst, of dat een al eerder bestelde dienst verlengd is. Het kan ook zijn dat je gebruik hebt gemaakt van betaalde extra’s, zoals een spoedmelding, verhuisservice of hulp op afstand.

Goed gezien!

Begin 2020 hebben we een volledig nieuw hostingplatform gelanceerd. Om hier het meeste uit te kunnen halen, gaan we afscheid nemen van 20 jaar aan verschillende pakketten, servers en diensten.

Bij alle verlengingen vanaf september 2020, worden de pakketten aangepast naar de nieuwe types. Hiervoor hebben we je 4 weken voordat je deze factuur hebt ontvangen een aankondiging gestuurd. Meer informatie vind je ook op onze  Informatiepagina product-wijzigingen

Vandaar dat de factuur hoger is dan dat je gewend bent. Vooral bij de oudste en goedkoopste pakketten zoals het Flexmini of Basic Hostingpakket 1 die we tot 2013 en 2017 aanboden, valt het vervangen door het tegenwoordige Essential pakket op.

PS. Aankondiging gemist of weggegooid? We sturen hem graag nog een keer. Neem even contact met ons op via je klantenpagina

Alle diensten worden automatisch voor je verlengd, zodat je website niet opeens offline is omdat je een verlenging bent vergeten aan te vragen.

We hanteren dan ook 1 maand opzegtermijn. Dat wil zeggen dat je een dienst minimaal 1 maand vóór het aflopen moet opzeggen als je deze niet wil verlengen.

En als je hostingpakket of domeinnaam 3 weken voor het aflopen nog gewoon actief staat, weten we dus dat je deze wil verlengen. Daarom sturen we van tevoren een factuur. 

We hanteren dan wel 1 maand opzegtermijn, maar we weten ook wel dat je niet alle verlengingen met een rode pen in je agenda hebt geschreven. 

Ben je iets vergeten op te zeggen? Geen probleem. Als particuliere klant kun je de dienst nog tot uiterlijk 1 dag voor de verlenging alsnog opzeggen. We crediteren dan de factuur en verlengen je diensten niet. 

Consumenten worden wettelijk beschermd tegen ongewenste verlengingen, bijvoorbeeld door de Wet van Dam.

Bij bedrijven ligt dat anders. Hier wordt tussen de partijen gekeken naar de afspraken die zijn gemaakt en voorwaarden die daarbij gelden. En de maand opzegtermijn is een voorwaarde die we hebben afgesproken bij het plaatsen, aannemen en verwerken van de bestelling.

Wat jammer dat je bedrijf is gestopt, hopelijk heb je er zelf voor mogen kiezen?

Veel (vooral kleine) ondernemers schrijven zich uit bij de Kamer van Koophandel, sturen een berichtje naar hun vaste klanten en richten zich dan op de toekomst. 

Maar, heb je daarbij ook gedacht om het lopende abonnement bij ons op te zeggen? Zo niet, weten we niet dat jij gestopt bent. We verlengen dan ook gewoon de diensten en factureren die aan het bedrijf, ook al ben jij daarmee gestopt.

Is de nieuwe periode op de factuur nog niet ingegaan? We kunnen dan de factuur crediteren en de verlenging stoppen, zodat je geen betaling meer hoeft te voldoen. 

Meld je je bij ons naar aanleiding van een herinnering of aanmaning en is de nieuwe periode al ingegaan? Soms kunnen we je dan alsnog (een gedeelte van) de factuur kwijtschelden. Neem daarvoor contact met ons op via je klantenpagina.

De looptijden van al onze diensten zijn over het algemeen 1 jaar. Daarom factureren we ook steeds per jaar vooruit. 

Dat hoeft jouw plannen niet in de weg te staan. Neem contact met ons op via de klantenpagina en we passen de einddatum voor je aan. Hierbij kijken we ook naar welke kosten we naar rato voor je kunnen verrekenen.

Nee. Zodra een factuur is aangemaakt, staat die in onze boekhouding. We kunnen dan niet meer opeens iets gaan aanpassen, want dan gaan sommige mensen (of overheidsinstanties) vragen stellen.

Je kunt de factuur op de oude bedrijfsnaam zelf doorboeken. In je administratie. Mocht je daar zelf niet echt bedreven in zijn, vraag je boekhouder om hulp.

Kan dat om de een of andere reden toch niet? We kunnen de factuur dan crediteren, je account op de nieuwe bedrijfsnaam zetten en een nieuwe factuur aanmaken. 

Deze actie kost eenmalig €7,50 ex btw per factuur en kun je aanvragen in een ticket via je klantenpagina

Je kunt een factuur niet betalen als je niet eens weet dat er een factuur is. Dat snappen wij natuurlijk ook.

Uit ervaring kunnen we zeggen dat facturen die niet in de inbox zijn aangekomen, door een enthousiast spamfilter zijn tegengehouden. Zet je het domein “flexwebhosting.nl” als vertrouwd domein in je spamfilter, zal de volgende factuur wel onder je aandacht komen.

Wat betreft die factuur van de herinnering: Al je facturen zijn te beheren via je klantenpagina. Je kunt ze hier bekijken, downloaden en zelfs direct online betalen.